26 Şubat 2017 Pazar

EDEBİYATIN ÇINARI - YAŞAR KEMAL




   Yaşar Kemal, İnce Memed'i uzun süre aklında kurgulamıştı. Artık oturup yazması gerekiyordu. Marmara Denizi'nin buz tuttuğu bir kışta, üç ayda romanı bitirip Cumhuriyet Gazetesi'nin yayın yönetmeni Cevat Fehmi Başkut'a verir. On beş gün sonra da romanı okudunuz mu? diye sorar Cevat Fehmi'ye:
  - Yarıya kadar okudum.
  - Doğru değil okuduğunuz...
  - Neden doğru değilmiş?
  - Efendim o romana başlamış olsaydınız, bitirmeden bırakmazdınız.
  - Seni şımarık seni! Kendini ne sanıyorsun, daha ilk romanın.
   Bir ay sonra Cevat Fehmi, Yaşar'ı odasına çağırır:
 - Haklıymışsın, önceki gece romanına başladım ve bu sabah bitirdim. Elimden bırakamadım. (NURTEN AKSOY- BirGün Gazetesi)





Dağın öte yüzü güneşe
Bakıyormuş çocuklar.
De hadi davranın,
Güneşle sohbetimiz var,
Geç kalmayalım...

YAŞAR KEMAL










Merhaba!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder