17 Şubat 2014 Pazartesi

MUTLULUĞA DAİR



                                                           "Ne ağ, ne de olta. Balık, rakıyla  yakalanır."




                                                                                     ARA GÜLER 
             
             Ara Güler anlatıyor:
   
       Küçük dünyalardaki büyüklükleri ben ancak Saroyan'la öğrendim.
       Bir gün Paris'te ufak bir ayakkabı tamircisi dükkanına girdik. Adamı bana tanıştırdı. İhtiyar, kısa boylu, gözleri cin gibi bir adamdı. Biraz sonra adam deri önlüğünün üzerine bir ayakkabı aldı, tamir etmeye başladı. Bir yandan da konuşuyordu. Hem resim çekiyor, hem düşünüyordum. Şimdi Saroyan'ın dünyasını  daha iyi anlıyordum. Saroyan bu adamların hayatını yazıyordu. Tıpkı onun hikayelerinde olduğu gibi, tamircinin dükkanında da bir baykuş vardı. Tamirci baykuşun öyküsünü anlattı. Bundan önce bir baykuşu daha varmış. Bir küçük çocuk gelmiş, bu baykuşu istemiş. O da baykuşu vermemiş. Çocuk gittikten sonra tamirci 'neden baykuşu vermedim? çocuk sevinecekti' diye düşünerek  üzülmüş. Günün birinde sabah dükkanı açarken bir de bakmış ki baykuş ölmüş.Çok üzülmüş, hem baykuşu, hem çocuğu düşünmüş.'Şimdi çocuk gelirse ona baykuşu veremem, baykuş yok artık' demiş. Hemen gitmiş bin bir zorlukla bir baykuş daha bulmuş. Şimdi üç haftadır o baykuşa bakıyor, çocuk gelince ona verebilsin diye. İşte bu tipik bir Saroyan öyküsüdür.
       İnsanların birbirine ne kadar yakın olduklarını, en büyük mutlulukların küçücük şeylere bağlı olduğunu, dünyanın neresinde olursa olsun insanların bu küçücük şeylerin birikintisiyle yaşadıklarını, bunlarla mutlu olduklarını o da biliyordu ben de biliyordum.
                                                                    
                                                                                                                                                 WİLLİAM SAROYAN

   ( Bitlis'ten Amerika' ya göç etmiş Ermeni bir ailenin, orada doğmuş ilk ferdi olarak 31 Ağustos 1908' de Kaliforniya eyaletinin Fresno kasabasında dünyaya geldi. 18 Mayıs 1981 tarihinde doğduğu yerde öldüğü zaman adı Amerikan edebiyatının en iyi öykü yazarları arasına çoktan yazılmıştı bile.)

            
             "Mutluluk, büyük coşku saatlerinde değil, küçük şeylerin saklı olduğu anlardadır."

                                                                                                 SALAH BİRSEL
                                                                                 

Merhaba!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder