17 Mart 2019 Pazar

MÜZİK - ŞİİR - AŞK





RODRİGO AMARANTE







"Bir ağaca sarılmanın belki de en güzel yolu bir gitarı elinde tutmaktır."


ASLI E. PERKER
(Fotoğraf: MUHSİN AKGÜN)








    Söyleşi: HAZAL OCAK (Cumhuriyet Gazetesi)

   ... Türkiye'nin üç tarafı sularla kaplı, fakat dört tarafı müzikle çevrili. Müzik, Türkiye'nin suyu kadar, havası kadar, toprakları kadar kıymetli. Halk tüm yaşantısını, ayrılıklarını, hasretini, özlemini, acısını müziğe zengin bir şekilde dökmüş. Belli ki çok duygusal bir coğrafyanın insanlarıyız.
   Müzik, sınırsız dalları olan kocaman bir ağaç olsun, bizler de hepimiz bu ağacın gölgesine uzanalım. Çocuklar, gençler, büyüklerimiz, kısaca herkes... Müziğin sesi sarsın hepimizin yüreğini... (EMRE DAYIOĞLU)


EMRE DAYIOĞLU - HAYRİ DEV










ŞİRİN PANCAROĞLU










    Söyleşi: NESLİHAN PERŞEMBE (Cumhuriyet Kitap)

   ... Müziğin ve şiirin olmadığı bir şey yok. İnsanlığın zaman yolculuğunda şiir, müzik ve dans birlikte yola çıkıyor. Eski ritüellerde de üçü birlikte. Zaman yolculuğunda insanlık bunları ayrı sanatlar olarak kullansa, ifade biçimi olarak değerlendirse de ne yaparsa yapsın içinde şiir, müzik, dans oluyor. Şiir serbest de yazılsa bir ritminin, ezgisinin olması lazım. Bir şair olarak müzikten fazlasıyla besleniyorum...
   ... Sevgi muhakkak ki hayatımızın en önemli boyutu ama "aşk olmayınca meşk de olmaz" diye bir ifademiz var. Aşk muhakkak var. Aşk olmadan şiir de yazılmaz. Aşk eğer sevgiye dönüşürse ki o da emek istiyor, yaşayabiliyor. Aşk sevgiye dönüşmediği zaman, namludan çıkan bir kurşun gibi gidiyor. Birini vuruyor ve sonrası yani aşkı yaşatmak, insanlara kalıyor...

  
GAZANFER ERYÜKSEL










Sen bir çapraz bulmaca çözüyorsun
Ben bir yapboz üzerinde çalışıyorum. 
Beni yeterince seviyor musun?
Bulamadığın sözcük nedir?
Seni yeterince seviyor muyum?
Bulamadığım parça hangisi?
Dün sana bozulmuştum.
 Yeterince özen göstermiyordun.
Bana bozulmuştun.
Yeterince özen göstermiyordum. 
Sözcüklerimiz çarpıştı.
Nerede kayıp parçalar?
Kayıp sözcükler hangileri?
Yine de bir çapraz bulmacanın sözcükleri gibi
parçaları gibi yapbozun
tamamladık geçen gece birbirimizi.


LLOYD SCHWARTZ
(Çevirenler: EFE DUYAN & MELİKE İNCİ)








  

Merhaba!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder