28 Haziran 2014 Cumartesi

AŞKA DAİR-2



       Cevdet Kudret "Karıncayı Tanırsınız" romanında şöyle der:


    Dostluğa ve aşka, ölüme gider gibi gidilir. Elde ne varsa arkada bırakarak. Zenginlik, soy sop, mevki,...Hepsini.


     
   
                                      CEVDET KUDRET(d.7 Şubat 1907, İstanbul-ö. 10 Temmuz 1992, İstanbul)



     Oktay Güzeloğlu anlatıyor:

     Bir gün kahvede Ali Dayı bana dedi ki; sen tiyatrocu adamsın sana bir şey anlatacağım ama neden diye sormayacaksın.
      Sevdiğim kadını zehirledim, dedi. Şimdi nasıl neden diye sormazsın ama soramazsın işte. Ama anlıyorsun, sevdiği kadına hiç ulaşamamış, sevgilisi değil bak, sevdiği kadın. Ulaşamamış. Neden ulaşamamış? Çünkü hayat kadını buna diyormuş ki ben seninle yapamam, sen bana bir tokat bile atamazsın. Çünkü inanılmaz ince ruhlu bir adam. Kadın bazen geliyormuş, bazen hop, çekip gidiyormuş. Kadın hakkında buna müjde verenlere harçlıklar veriyormuş adam. O olmadığı zaman çalıştığı pavyonlarda hep onun resimlerine bakarak gezermiş. 20-25 sene gelmemiş böyle kadın, gitmiş. Bir akşam Asmalımescit taraflarında bir köşe başında onu görmüş. Pislik içindeymiş kadın, leş gibi kokuyordu diyor, sarılmak istedim, beni tanımadı diyor. Yanına oturdum, açım dedi, diyor. Böyle kendinde değil gibiymiş. Tanıtmamış Adil Dayı kendini. Gitmiş ekmek arası et yaptırmış. Bir de fare zehiri bulmuş, en keskininden. Hiç sevemediği kadını sabaha kadar kafasını dizine koyup sevmiş. Ötenazi değil mi?Ama kendi felsefesine göre ne diyordu, zaten yaşamıyordu. Ben sevdiğimi zehirledim bu yüzden ama ömrüm olduğunca mezarına çiçek taşıdım diyor. Aşka bak. Şimdi sen bu adamların hayatlarını yazmaz mısın?




OKTAY GÜZELOĞLU ( d. 1 Ocak 1956, Bafra- Samsun)
İstanbul Kısa Filmciler Derneği başkanı,
Yazar oyuncu, yönetmen.




Merhaba!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder